Badanie rynku
Najważniejszą kwestią przy rozpoczęciu działań jest zbadanie rynku, poznanie potrzeb swoich klientów (kim jest Twój klient? jak kupuje? szuka konkretnych marek czy smaków?). Półkę budujesz pod preferencje klientów. Trzymaj rękę na pulsie, bądź na bieżąco z nowościami i trendami rynku. Śledź marki, które są najchętniej kupowane przez klientów.
Jakość ekspozycji
Po pierwsze zadbaj o porządek na półce. Komunikuj promocje i konkursy organizowane przez marki. Pamiętaj, że Kupujący zwracają uwagę na cenę, zadbaj o jasną informację, by mieli świadomość, ile kosztuje dany produkt.
Część wody pozostaw w zgrzewkach, zachęci to Klientów do zakupu większej ilości.
Schemat idealnej półki
Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania idealnej półki, kieruj się poniższymi zasadami:
- Oddziel wody w opakowaniach szklanych od pozostałych.
- Produkty układaj markami lub rodzajami.
- Wody smakowe ustaw oddzielnie.
- Zadbaj o sprzedaż komplementarną – dodaj np. syropy.
- Duże pojemności postaw na niższych półkach.
Po takich przygotowaniach zbudujesz przyciągającą wzrok półkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie.
Masz pytania?
Jeśli potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od ponad 24 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.