![](http://4mat.leobeta.pl/wp-content/uploads/2023/11/outsourcing.jpeg)
Outsourcing sił sprzedaży
Według definicji outsourcing sił sprzedaży, to zlecanie wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym, procesów niezbędnych do funkcjonowania danego przedsiębiorstwa.
Outsourcing
Kampanie promocyjne
Marketing
29/09/2022
Sampling to działanie marketingowe polegające na dystrybucji bezpłatnych próbek produktu wśród konsumentów. Większość konsumentów lubi otrzymywać darmowe próbki i traktuje je jako upominek. Obdarowani cieszą się, że jako jedni z pierwszych mogą wypróbować nowy produkt lub nowy wariant istniejącego produktu.
Akcje samplingowe to działania wspierające sprzedaż i wpływające na poprawę wyników sprzedaży. Służą budowaniu świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku, umacnianiu pozycji na rynku i poszerzaniu grona potencjalnych klientów.
Podstawową zaletą jest fakt, że sampling umożliwia konsumentom testowanie produktów bez potrzeby kupowania. Obdarowani nie ryzykują wydania swoich pieniędzy, a jeśli próbka produktu nie spełni ich oczekiwań, to po prostu nie zdecydują się na zakup. Nie będą też tracili czasu na publikowanie komentarzy na temat produktu, za który nie zapłacili. Jeśli natomiast otrzymana rzecz wzbudzi zainteresowanie, to możemy liczyć, że obdarowana osoba wróci po zakup.
Drugą cechą jest bezpośrednia interakcja konsumenta z marką, która buduje wiarygodność marki i lojalizuje odbiorcę. Jeśli produkt się spodoba, to odbiorca zapamięta pozytywne skojarzenia. Później podczas zakupu, chętniej sięgnie właśnie po ten produkt, niż inny z którym nie ma żadnej relacji.
Sampling to także świetne narzędzie badawcze. Idealne przy opracowywaniu nowej oferty. Bezpłatne testowanie przez konsumenta daje szansę na poznanie jego opinii na temat opakowania, proponowanej ceny i cech samego produktu. Zebrane informacje pozwolą udoskonalić produkt, stworzyć bardziej dopasowane materiały do punktów sprzedaży i dopracować komunikat dla klientów.
Właściwie przygotowana i przeprowadzona akcja samplingowa daje zauważalne efekty, szczególnie w przypadku:
Dobry plan to podstawa wdrożenia skutecznego samplingu. Planowanie należy rozpocząć od określenia oczekiwań i celu działania. Zdecydujmy na czym nam zależy: podniesienie sprzedaży, zwiększenie świadomości marki lub rozpoznawalności produktu?
Kolejnym krokiem będzie wybór grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć przy wykorzystaniu samplingu. Potrzebujemy oszacować wielkość tej grupy, by zaplanować ilość potrzebnych próbek i skalkulować koszty ich produkcji, dystrybucji, magazynowania itp.
Później musimy wybrać najlepszy dla naszego celu kanał dystrybucji: bezpośrednio w terenie (w sklepie, a może podczas jakiegoś wydarzenia?) przez profesjonalny team czy jako dodatek do innego produktu lub gazety? Decydując się na dystrybucję w terenie należy zadbać o rekrutację odpowiedniego teamu, który będzie odpowiedzialny za bezpośredni kontakt z konsumentami.
Warto też wspomnieć o dobrej jakości próbek, które będą rozdawane podczas samplingu. Próbki gorszej jakości spowodują odwrotny efekt, zniechęcą odbiorców do zakupu danej marki.
Na końcu wybór odpowiedniego KPI, który pomoże oszacować powodzenie akcji samplingowej i sprawdzić skuteczność w realizacji założonego celu. Dobrym wyborem może być dołączanie specjalnych kuponów promocyjnych i później zliczenie wykorzystanych.
Sampling można realizować poprzez:
Jeśli przeprowadzanie samplingu wymaga zbyt dużego zaangażowania własnych zasobów, to zachęcamy do skorzystania z pomocy profesjonalistów. Od 22 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w kreowaniu wizerunku i budowaniu pozytywnych wrażeń związanych z marką, wspieramy sprzedaż. Z przyjemnością zrealizujemy efektywny sampling dla Twojej marki. Oferujemy także zbieranie opinii konsumentów i realizację niestandardowych kampanii. Zapraszamy do kontaktu z nami.
Outsourcing
Merchandising
Marketing
Aby zachęcić klientów do zakupów w sklepie małoformatowym nie wystarczy już tylko zapełnić półki towarem i… czekać. Ważne jest również, aby organizować atrakcyjne promocje, urozmaicać asortyment, nawiązywać bliskie relacje z klientami i być uważnym na wciąż zmieniające się ich potrzeby.
Marketing
Merchandising
Produkcja