Merchandising

Poznaj kluczowe zasady merchandisingu lodów i sorbetów

22/06/2022

Trwa najgorętszy okres w roku. Szukamy okazji do ochłody chętnie sięgając po lody i sorbety. Przed sprzedawcami pojawia się wyzwanie jak zbudować atrakcyjną lodówkę z asortymentem lodów, by przyciągała wzrok klientów. Dlatego przygotowaliśmy prostą grafikę, by przybliżyć Wam kluczowe zasady merchandisingu lodów i sorbetów.

Trwa najgorętszy okres w roku. Szukamy okazji do ochłody chętnie sięgając po lody i sorbety. Przed sprzedawcami pojawia się wyzwanie jak zbudować atrakcyjną lodówkę z asortymentem lodów, by przyciągała wzrok klientów. Dlatego przygotowaliśmy prostą grafikę, by przybliżyć Wam kluczowe zasady merchandisingu lodów i sorbetów. 

 

Badanie rynku

Budowę półki zawsze rozpoczynaj od badania rynku, poznania potrzeb swoich klientów (kim jest Twój klient? jak kupuje? szuka konkretnych marek czy smaków?). Półkę budujesz pod preferencje klientów. Trzymaj rękę na pulsie, bądź na bieżąco z nowościami i trendami rynku. Śledź marki lodów, które są najchętniej kupowane przez klientów.

 

Jakość ekspozycji

W przypadku lodów i sorbetów, zaangażuj się w programy handlowe i połącz je z promocjami. Stosuj metodę FIFO (First In First Out), czyli starsze partie lodów sprzedawaj w pierwszej kolejności. Komunikuj promocje i konkursy organizowane przez marki – klienci lubią kupować po atrakcyjnej cenie. Pamiętaj, że Kupujący zwracają uwagę na cenę, zadbaj o jasną informację, by mieli świadomość, ile kosztuje dany produkt.

W okresie letnim najlepiej postaw lodówkę koło kasy, jeśli masz taką możliwość. Co prawda pik sprzedażowy przypada na okres letni, jednak obserwacje rynku pokazują, że nie są to produkty wyłącznie sezonowe.

 

Schemat idealnej lodówki

Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania lodówki, kieruj się poniższymi zasadami:

  • Lody w opakowaniach rodzinnych oddziel od mniejszych rozmiarów.
  • Produkty układaj markami.
  • Oddziel lody śmietanowe od sorbetów.
  • Zadbaj o sprzedaż komplementarną tj. obok lodów wyeksponuj dodatki np. polewy, sosy do lodów, bitą śmietaną i posypki.

Po takich przygotowaniach zbudujesz przyciągającą wzrok lodówkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie. 

 

Masz pytania?

Jeśli potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od 22 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.